Napęd mechaniczny

Agregaty malarsko – szpachlarskie z napędem mechanicznym

 

Agregaty malarskie i malarsko-szpachlarskie możemy również podzielić na dwie główne grupy ze względu na rodzaj napędu samej pompy:
agregaty z napędem mechanicznym
– agregaty z napędem hydraulicznym

Agregaty z napędem mechanicznym charakteryzują się sztywnym połączeniem części zasilającej (silnikiem elektrycznym, spalinowym) z częścią tłoczącą materiał. Napęd mechaniczny to najczęściej korbowód, zębatka, lub przekładnia z pasem. Ten system daje stosunkowo krótki skok tłoka ale przy dużej częstotliwości obrotów silnika pompa osiąga wysokie wydajności przepływu materiału. Ze względu na sztywną przekładnie agregaty malarskie i malarsko-szpachlarskie stosuje się ogólnie do lżejszej i średniej gęstości materiałów (farby wewnętrzne, elewacyjne, lekkie i średnie i lekkie antykorozje, lekkie masy szpachlowe, lekkie masy bitumiczne). Dużym plusem takich agregatów jest kompaktowa, mniejsza budowa i niższa waga w porównaniu z agregatami z napędem hydraulicznym. Agregat z napędem mechanicznym są najczęściej zasilane silnikiem elektrycznym (230V) lub spalinowym. 

Wyświetlanie wszystkich wyników: 11

Zapisz sie do newslettera aby otrzymywać ciekawe informacje, promocje i oferty